سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عطرها را بهتر بشناسیم

عطر مردانه و زنانه

سال ها پیش چیزی به نام عطر مردانه و زنانه وجود نداشت چند سال بعد با پیشرفت مد عطر مردانه و زنانه تفکیک شد بر اساس بسته بندی جعبه، رنگ، طراحی شیشه،  رنگ و... همین امر باعث شد که عطر های مردانه و زنانه از هم تفکیک شود، عطرهای زنانه شیشه های فانتزی تر با رنگ بندی های روشن تر که بیشتر رنگ های صورتی و بنفش اند اما عطر های مردانه رنگ های تیره تر و راحیه ی زنانه ملایم تر و با غلظت بیشتر از مردانه اند.هزاران عطر زنانه و مردانه با رایحه‌های مختلف در بازار وجود دارد.

نت عطر ها

رایحه در انواع پرفیوم، ادکلن (ادوکلن)‌، ادوپرفیوم و ادو تویلت هر عطر دارای سه نت است: نت اولیه یا پایه، نت میانی و نت پایانی. برای مثال یک عطر ممکن است رایحه‌ای بر پایه میوه‌ داشته باشد و نت آغازی آن شامل گیاه پاتچولی، سیب سبز، نارنج، لیمو، فلفل صورتی و گل بنفشه باشد. عطر دیگری ممکن است ساختار رایحه آن گل، طبیعت و شیرین باشد. قطعا بهترین عطر برای شما با عطری است که از نت‌های مورد علاقه شما ساخته شده باشد. عطرها را بر اساس غلظت به 5 دسته ی( ادوفرش، ادوکلن، ادوتویلت، ادوپرفیوم و پرفیوم) تقسیم می کنند که هرچه از سمت راست به چپ برویم ، غلظت اسانس آن‌ها بیشتر ودر نتیجه به طور کلی زمان ماندگاری و قدرت پخش بوی  آن ها نیز بیشتر میشود .

چه کنیم تا بوی عطرمان بیشتر بماند؟

همانطور که گفته شد ماندگاری بوی عطر بسته به خشک یا چرب بودن پوست، اش در افراد مختلف متفاوت است. در صورت امکان در طول روز، عطر خود را تجدید کنید .متخصصین تولید محصولات بهداشتی توصیه می کنند که عطر را به پشت گوش ها و گردن خود بزنید و مقدار کمی را هم بر روی پوست بدنتان استفاده کنید. با این کار بوی عطر شما پخش می شود و سریع از بین نمی رود. یک اسپری کوچک روی موها باعث می شود بوی عطر شما در تمام روز باقی بماند . 

چه کنیم که عطرمان دیرتر فاسد شود ؟

شیشه عطر را در محل خشک، خنک و به دور از پنجره و نور خورشید نگه دارید؛ زیرا نور خورشید باعث بروز اختلالاتی در مواد تشکیل دهنده عطر شده و آن رااز بین می برد. به طور کلی برای اینکه شیشه عطر عمر بیشتری داشته باشد، پیشنهاد می شود آن را همیشه درون جعبه اش نگه دارید .

چرا برخی از عطرها گران قیمت هستند؟

عطرها دارای مقدار معینی از مواد تشکیل دهنده طبیعی گران قیمت هستند. برای ساختن 452 گرم روغن گل محمدی, بیش از یک تن گلبرگ گل استفادهمی شود که سه تا چهار هزار دلار هزینه در بر دارد. همین مساله درباره بسیاری از انواع روغن های اسانس دار نیز صادق است .

چه مواردی را باید در نگهداری عطر رعایت کرد؟

عطر, باید به دور از حرارت یا سرمای بیش از حد نگهداری بشود. در ضمن, در شیشه عطر باید محکم بسته شود تا از بخار شدن آن جلوگیری گردد. از قراردادن عطر برای مدت طولانی در برابر تابش نور خورشید نیز جلوگیری بشود .

 آیا عطر مصارف دیگری بجز استفاده آن روی پوست دارد؟

به هنگام استحمام, میتوان چند قطره از عطر دلخواه را در آب وان ریخت. در ضمن به هنگام شستشوی لباس های زیر نیز می توان چند قطره از عطر دلخواه رابه آب شستشو ریخت یا آن را روی گل های مصنوعی اسپری کرد .