سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه اسپریی برای شما مناسب تر است؟

انواع اسپری و خوشبو کننده مردانه و زنانه

یک جایگزین مناسب برای عطر و ادکلن اسپری‌ها و بادی اسپلش‌ها هستند. استفاده از اسپری بدن یک راه مناسب است که  در طول روز احساس تازگی را به همراه یک رایحه خوش تجربه کنید، بدون اینکه مجبور باشند عطر گرانقیمت خود را همیشه حمل کنند. اسپری‌ها سبک‌ترند و حمل آن ها آسان‌تر است و البته بسیار ارزان‌تر از عطر و ادکلن هستند. اسپری‌ها به سه دسته اسپری پودری، اسپری بدن (بادی اسپلش) و اسپری معمولی تقسیم می‌شوند.

اسپری ضد تعریق

اسپری پودری دارای خاصیت ضد تعریق است و برای همه افراد، مخصوصا ورزشکاران و کسانی که تحرک زیادی در طول روز دارند مناسب است. این اسپری‌های پودری علاوه بر رایحه خوش، با جلوگیری از تعریق، پوست شما را تا مدتی خشک نگه می‌دارد. فرمولاسیون دئودورانت‌ها بسیار حائزاهمیت است چرا که سلامت پوست باید به بهترین شکل در نظر گرفته شود. این اسپری‌ها اکثرا فاقد الکل، نگهدارنده یا مواد شیمیایی مشابه هستند که خود مزیتی مهم برای داشتن حفظ سلامت پوست به‌شمار می‌آید.

اسپری بدن(بادی اسلش)

اسپری بدن یا بادی اسپلش مانند عطرهای رقیق شده هستن که به همراه مواد مرطوب کننده روی نواحی مختلف بدن اسپری می‌شوند. نواحی مناسب برای خانم‌ها روی نقاط نبض و موها است و برای پسرها روی گردن، سینه و زیر بغل مناسب است. برای بهترین تاثیر و ماندگاری پس از هر بار استحمام و قبل از استفاده از عطر، بادی اسپلش را روی پوست خود اسپری کنید.

اسپری‌ها هم مانند عطرها نوع طبع و رایحه‌های متنوعی دارند. شما می‌توانید براساس سلیقه خودتان و فصل و آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنید، رایحه مورد علاقه خود را انتخاب کنید.  تنوع زیادی از اسپری‌های ایرانی و غیر ایرانی وجود دارد و شما می‌توانید از میان رایحه‌های متلف مثل شیرین، تند، گرم، خنک، طبیعت و یا رایحه عطرها و ادکلن‌های معروف، اسپری مورد نظر خود را پیدا کرده .

انواع ضدعرق آنها، ترکیب هایی به نام آلومینیوم کلراید و آنتی باکتریال دارند که هم می توانند جلوی تعریق بیش از اندازه را بگیرند و هم باعث کاهش حجم باکتری های موجود در دانه های عرق شوند و به این ترتیب، اجازه بدبو شدن زیر بغل را به دلیل تعریق بیش از حد ندهند. این درحالی است که اسپری های خوشبوکننده بدن، فقط حاوی مواد خوشبوکننده اند و کمک چندانی به کاهش میزان تعریق یا کم شدن تعداد باکتری های موجود در عرق نمی کنند. معمولا اثر اسپری های خوشبوکننده از انواع ضدعرق آنها کمتر است زیرا ترکیب بوی عرق با مواد خوشبوکننده موجود در این اسپری ها بعد از گذشت چند ساعت، باعث ایجاد بوی نامطلوبی می شود. اگر جزو افرادی هستید که زیاد عرق نمی کنید یا عرق می کنید اما عرقتان بدبو نیست، استفاده از اسپری های خوشبوکننده بدن را به شما توصیه می کنیم .

چه زمانی  از بادی اسپلش استفاده کنیم؟

بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش، زمانی است که تازه از حمام آمده‌اید و پوستتان هنوز کمی نم دارد. اسپری کردن این محصول در چنین زمانی روی پوست، احساس شادابی و تازگی بسیار زیادی به شما می‌دهد و عطر نسبتا خنکی که روی تنتان می‌نشیند، حس پاکیزگی را در شما دوچندان می‌کند. بیشترین مقدار ماندگاری بادی اسپلش‌ها یک ساعت تخمین زده شده است .

 تفاوت اسپری و بادی اسپلش

عطرها و ادکلن‌ها دارای روغن‌های معطری هستند که باعث افزایش ماندگاری بوی آنها می‌شود. این در حالی است که بادی‌اسپلش‌ها، روغن‌های معطر ندارند و به همین دلیل هم بوی آنها خیلی سریع‌تر از بوی ادکلن‌ها پخش می‌شود و از بین هم می‌رود. به دلیل همین ماندگاری کوتاه‌مدت است که استفاده از بادی‌اسپلش روی لباس، به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود و بهتر است برای لذت بردن بیشتر از بوی آن، این محصول را مستقیم روی پوست خود اسپری کنید، در حالی که ادکلن‌ها را می‌توان برای بهره بردن طولانی‌مدت‌تر از بوی آنها، بدون دغدغه روی انواع لباس، اسپری کرد اما در صورت استفاده بر روی بدن ممکن است دچار حساسیت پوستی شوید یا پوست شما خشک شود به مرور زمان.

بادی اسپلش شبیه اسپری بدن است و اکثر ویژگی های اسپری بدن را دارا است ؛ منتها با این تفاوت که در ساخت آنها از گاز استفاده نشده و به صورت مایع بر روی بدن اسپری می شوند و معمولا رایحه قویتری نسبت به اسپری ها دارند.